Veilingssite helpt fashionretailers af van voorraad

Fashionretailers kunnen hun overtollige kledingvoorraad voortaan aanbieden via Modeveiling.nl. Directeur Frans ten Berge en fashionondernemer Dyanne Beekman presenteerden donderdag het nieuwe digitale concept, dat maandag online gaat.

De veilingsite biedt enkel topmerken als Filippa K, Lanvin, Levi’s, Hugo Boss, Turnover, Christian Dior, Chanel en Stella McCartney. De startprijs van het te veilen artikel is in alle gevallen tien procent van de consumentenprijs. Zo wordt bijvoorbeeld een Levi’s spijkerbroek van honderd euro aangeboden voor tien euro.

De hoogste bieder 'wint' het item en betaalt 4,95 veilingkosten bovenop het bod. De verzending is gratis. Niet alleen koopjesjagers kunnen terecht op de site. Er worden ook complete outfits aangeboden ter inspiratie van de modeliefhebber. Die kledingsets zijn samengesteld door Beekman.

De fashionretailers kunnen producten anoniem aanbieden. Dat kost hen negentig eurocent per kledingstuk. Dat de site geen recht van retour kent is ook aantrekkelijk voor de modebedrijven.

Volgens Ten Berge, voormalig marketing directeur C&A Nederland, bestaat een dergelijk verkoopkanaal nog niet in Europa. Hij hoopt met de veilingssite een platform te geven aan retailers en luxemode om iedere consument toegankelijk te maken.

Modeveiling.nl gaat maandag 17 december om tien uur ’s ochtends online. Op de website is nu al een voorproefje te zien.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!