Boeken maken plaats voor digitale versie

Bijna een kwart van de Amerikaanse consumenten heeft het afgelopen jaar een e-boek gelezen. Dat is een stijging van zeven procent ten opzichte van 2011, zo blijkt uit cijfers van het Pew Reasearch Center. Het aantal Amerikaanse consumenten van zestien jaar en ouder dat een boek in print las, daalde ondertussen van 72 naar 67 procent.

De groeiende populariteit van digitale boeken is toe te schrijven aan de stijgende verkoop van e-readers en tablets. De verkoop van deze apparaten klom eind 2011 met achttien procent en eind 2012 met 33 procent.

Zo’n tien procent van de Amerikaanse zestienplussers bezit momenteel een e-reader, terwijl het aantal tableteigenaren op 25 procent ligt. Vooral consumenten in de leeftijdscategorie dertig tot 49 lezen graag digitale boeken. 41 procent van de consumenten in deze groep heeft het afgelopen jaar minstens één e-boek gelezen.


Inschrijven voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief? Klik hier

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!