Gap neemt luxeketen Intermix over

Het Amerikaanse modebedrijf Gap Inc heeft luxeketen Intermix voor 130 miljoen dollar (98 miljoen euro) overgenomen. Dat meldt Internetretailer.com. Met deze zet wil Gap zijn aanwezigheid in de groeiende luxemarkt uitbreiden.

“Intermix heeft een onderscheidende positie in deze groeiende markt met een duidelijk competitief voordeel”, aldus Glenn Murphy, ceo en voorzitter van Gap. Het is voor het eerst dat Gap in zee gaan met een multi-brand keten. Khajak Keledijan, mede-oprichter van Intermix, blijft als cco verbonden aan het bedrijf en ziet toekomst in de overname. “Wij zijn als een incubator voor opkomende merken en kunnen Gap helpen met samenwerkingen.”

Intermix biedt een collectie met kleding en accessoires van prominente designers als Yigal Azrouel, Yves Saint Laurent, Missoni, Helmut Lang, Stelle McCartney, Jimmy Choo en McQ by Alexander McQueen. De onderneming telt 32 winkel in de Verenigde Staten en Canada en heeft tevens een online winkel.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!