‘Vijftig procent omzetgroei online speciaalzaken’

De ruime omzetgroei van internetbedrijf Coolblue is geen uitzondering. Thuiswinkel.org verwacht dat de speciaalzaken op internet een groei van vijftien tot vijftig procent hebben gerealiseerd in 2012. Dat zegt directeur Wijnand Jongen van de brancheorganisatie in Het Financieele Dagblad. Hij rekent op een omzetgroei van twaalf tot veertien procent voor de gehele webwinkelbranche.

Coolblue maakte gisteren een omzetgroei van 48 procent bekend. Het internetbedrijf dankt haar omzet vooral aan online specialisten als Laptopshop.nl en TVstore.nl. Ook Wehkamp-dochter Fonq.nl en bol.com bewandelen die weg en hebben een verzameling specialistische winkeltjes.

Jongen meent dat superspecialisten als Pannenstore.nl of Stofzuigerstore.nl steeds meer floreren op internet. Zij voorzien in de behoefte van consumenten die steeds meer zoeken op één bepaald product. "Hoe meer niche hoe beter", stelt de directeur.

Eerder: Coolblue boekt 48 procent meer omzet

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!