Affiliprint naar Nederland

Het Duitse Affiliprint maakt zijn entree op de Nederlandse markt. Het affiliatemarketingbedrijf biedt consumenten waardebonnen aan via distributeurs als webwinkels en uitgeverijen.

Affiliprint werkt in Nederland samen met online affiliate netwerk Daisycon en zou al meerdere Nederlandse webwinkels hebben gestrikt die de waardebonnen aan hun pakketten willen toevoegen.

Met Affiliprint kunnen bedrijven kunnen klanten werven door het klantenbestand van een ander bedrijf. De waardebonnen bevatten codes, zodat de adverteerders precies kunnen zien welke bonnen worden ingewisseld. “Als de bon wordt ingewisseld ontvangt de webwinkel die de bon heeft meegestuurd een van tevoren vastgesteld bedrag”, licht Michiel Dijkstra van Affiliprint toe.”Het systeem is dus performance based, iets wat online heel gebruikelijk is, maar nieuw is voor offline marketing.”

Distributeurs kunnen zelf kiezen welke waardebon er wordt meegestuurd in hun pakketten. De adverteerder mag op zijn beurt de distributeur accepteren of afwijzen. Volgens Dijkstra zijn de twee partijen zo beter op elkaar afgestemd. “De adverteerder spreekt een nieuwe doelgroep aan, en de distributeur verdient weer aan de adverteerder.” Dijkstra meldt daarnaast dat adverteerders op deze manier ook de ‘nee-sticker’ op de brievenbus van twee miljoen Nederlanders omzeilen. “De aanbieding wordt immers met de gewenste post bezorgd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!