‘Service belangrijker dan ooit in golfwinkels’

Winkels in golfartikelen hebben te lijden onder de krimp van de sport. Dat zegt Judith Wagemakers, general manager van winkelketen Golfplaza in een interview met het Financieele Dagblad.

Volgens Wagemakers is de situatie sinds 2010 flink veranderd, niet alleen omdat de golfsport krimpt, maar ook omdat er meer concurrentie is van webwinkels. “De omzet van onze winkels liep terug. Het was duidelijk dat wij als bedrijfsleiding niet stil konden blijven zitten. Als de golfsport krimpt, moeten we de winkels aanpassen.”

De keten doet dat onder meer door de klant meer beleving te bieden. “Als er nieuwe clubs binnenkomen, dan houden we gedurende een paar dagen een speciale presentatie. Er zijn ook wedstrijdjes in de winkel, en modeshows. Als er bedrijvigheid is, koopt men eerder.”

Golfplaza probeert ook op de personeelskosten besparen, al investeert het concern wel in de kennis van haar werknemers. “We moeten het hebben van onze specifieke kennis die werknemers hebben van golfclubs en andere accessoires.”

Bij de inkoop is Wagemakers voorzichtiger dan voorheen. “Omdat we grote hoeveelheden inkochten, moesten we te snel dingen afprijzen en kwamen de marges onder druk te staan. Nu kopen we kleinere partijen in.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!