Hobbywinkelketen Pipoos maakt comeback

De hobbywinkelketen Pipoos is bezig met een opmerkelijke comeback. Het bedrijf werd in 1992 ogericht maar ging vier jaar later failliet nadat het aanvankelijk zeer snel was gegroeid. Vervolgens is Pipoos onder leiding van een nieuwe directie verdergegaan. Inmiddels telt de keten 27 winkels in Nederland en drie in Belgie. Voor de komende drie jaar is er een tiental nieuwe vestigingen gepland. De omzet bedroeg in 2004 zo`n 15 miljoen euro bij een netto-marge van circa 2%. De groei van de omzet komt momenteel uit op ongeveer 3% per jaar.De directeuren Wiet Heerkens Thijssen en Eric Loontjes stellen dat de markt voor hobby- en knutselproducten een zeer lastige markt is, die is bezaaid met valkuilen: `Hier geldt de lastige combinatie van lage bestedingen, een lage omloopsnelheid en persoonlijke bediening. In deze wereld moet je constant fine-tunen, want zowel de vraag als het aanbod zijn grillig.`De gemiddelde Pipoos-winkel heeft een assortiment van zo`n 10.000 artikelen. Meer dan de helft van de omzet komt uit papier of afgeleide vormen daarvan. Pipoos richt zich met name op mensen die zelf sieraden maken, tekenen, schilderen of aan glasbewerking doen. De gemiddelde verkoopprijs per product bedraagt niet meer dan 2,20 euro.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!