Neckermann.com wil verjongen

Neckermann.com wil onder zijn nieuwe eigenaar een nieuwe, jongere doelgroep aanspreken. Dat zegt Andreas Ezinga, de nieuwe algemeen directeur van Neckermann.com, in een interview met Twinkle.

Het Duitse postorderbedrijf ging vorig jaar failliet, maar werd begin januari overgenomen door investeringsmaatschappij Axivate Capital. Axivate denkt Neckermann.com erbovenop te kunnen helpen door een jongere doelgroep aan te spreken, zonder daarbij de bestaande doelgroep uit het oog te verliezen.

“De traditionele concurrenten van Neckermann.com zijn in positionering opgeschoven naar boven”, zegt Ezinga. “De ruimte ligt daaronder. Het prijsniveau zal dus niet per se veranderen.” Ezinga wil de bestaande productgroepen hardware, living en fashion mogelijk uitbreiding met nieuwe categorieën.

Daarnaast ziet de algemeen directeur veel kansen voor uitbreiding in België, zeker nu Neckermann Benelux niet meer afhankelijk is van het Duitse assortiment. “Het is goed dat we nu helemaal zelf verantwoordelijk zijn voor het assortiment, vrij van de mastodont uit Duitsland. Neckermann was daar bijna een ministerie.”

Neckermann.com gaat ook de orderafhandeling van andere webwinkels op zich nemen. Het postorderbedrijf deed dat eerder al mondjesmaat vanuit het magazijn in Sint Jansteen. Volgens Ezinga valt er op dit gebied veel groei te boeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!