‘Kleine webwinkelier schrapt bezorgkosten’

Een meerderheid van de kleine etailers rekent na dit jaar geen bezorgkosten meer. E-commercebedrijf Alibaba Group of China vroeg zeshonderd kleine webwinkeliers in de VS naar hun plannen voor 2013. Daaruit blijkt dat veertien procent van de respondenten gratis wil gaan leveren. Dit percentage komt bovenop de 42 procent van de respondenten die al aan gratis bezorging doet.

De Amerikaanse respondenten, die in 2012 bijna allemaal een winst boekten van minder dan vijftigduizend dollar, hebben nog meer in petto voor 2013. Zo wil 49 procent van de etailers dit jaar een nieuwe website lanceren. Veertien procent van de respondenten geeft aan ook met een mobiele website te gaan opereren. Zeventien procent van de etailers heeft al een website speciaal voor mobiel gebruik.

De etailers willen daarnaast nieuwe producten importeren (dertig procent), internationaal gaan verkopen (achttien procent), en een fysieke vestiging openen (tien procent). Voor de uitvoering van deze plannen nemen de respondenten geen nieuwe werknemers aan. 87 procent van de etailers is niet van plan zijn personeelsbestand dit jaar uit te breiden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!