‘Meer focus op doorgronden klantgedrag essentieel’

De focus voor retailers moet veel sterker liggen op het werkelijk doorgronden van klantgedrag dan nu vaak het geval is. Dat signaleert Kees de Vos, vice president business consulting bij Hybris, in het januarinummer van RetailTrends. “Wanneer een omnichannelbenadering succesvol wil zijn, moeten retailers veel meer over hun klanten te weten komen en deze kennis op een intelligente manier inzetten.”

De Vos ziet dat retailers internationaal gezien al bewegen naar een omnichannelstrategie, maar de echte doorbraak verwacht hij dit jaar. “Het zal met name interessant zijn om te volgen hoe offline- en social mediakanalen zich met elkaar gaan vermengen. Retailers hebben het voor klanten al mogelijk gemaakt om producten die ze leuk vinden en willen kopen te kunnen delen via sociale netwerken.” Hij verwacht dat dit jaar meer systemen op de winkelvloer zullen verschijnen die dit mogelijk maken.

‘Headless commerce’ moeten we volgens De Vos ook in de gaten houden komend jaar. “Binnen afzienbare tijd zijn elektrische apparaten voorzien van intelligente systemen. Denk bijvoorbeeld aan een koelkast die automatisch producten kan bestellen of een koffiezetapparaat dat aangeeft wanneer nieuwe capsules nodig zijn.”

Lees het volledige visieverhaal van Kees de Vos in het januarinummer van RetailTrends. Klik hier voor een abonnement. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!