Mobiele kortingsbonnen steeds populairder

Consumenten zullen dit jaar met hun smartphone of tablet wereldwijd tien miljard coupons inwisselen. Dat voorspelt Juniper Research. Het gaat om een groei van vijftig procent in vergelijking met 2012.

Volgens onderzoeker Windstor Holden worden bedrijven als TwtQpon, die retailers de mogelijkheid geven coupons te creëren op Twitter, steeds belangrijker. Mobiele coupons worden tien keer vaker gebruikt dan papieren of uitgeprinte kortingsbonnen. “Bij tablets is daarom de migratie van online activiteit (inclusief coupons) van de laptop naar de tablet het belangrijkst”, aldus Holden.

Volgens Juniper speelt Apple met zijn Passbook-applicatie, een mobiele portemonnee, al in op de trend. In de applicatie kunnen coupons gemakkelijk bij elkaar worden opgeslagen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!