Ook AH limiteert verkoop babymelkpoeder

Klanten van Albert Heijn mogen nog maar hooguit drie verpakkingen babymelkpoeder per bezoek meenemen. Het besluit van de marktleider volgt op een eerdere limiet bij supermarktketen Jumbo, waar klanten maximaal vijf pakken tegelijk kunnen kopen. Ook bij een aantal vestigingen van DA, Kruidvat en Trekpleister geldt een limiet.

De retailers willen met de limiet voorkomen dat Chinese handelaren babymelkpoeder grootschalig opkopen in supermarkten in onder meer Nederland om die met winst te verkopen in China. Daar is veel vraag naar buitenlandse babyvoeding omdat Chinezen hun eigen producten niet meer vertrouwen. Dit is veroorzaakt doordat China in 2008 en 2009 te maken had met melamineschandalen, waarbij veel kinderen ziek werden en overleden.

Volgens Albert Heijn veroorzaken de verhalen in de media over het massaal opkopen van melkpoeder ook ‘hamstergedrag’ bij haar klanten. Alberth Heijn voerde deze tijdelijke maatregel begin deze maand in. 

Eerder: Jumbo stelt limiet aan verkoop melkpoeder

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!