9 Straatjes lanceert QR-route

In samenwerking met PayPal heeft fashionplatform 9straatjesonline.com een een QR-route gelanceerd. De route leidt langs alle 37 shops die zijn gelegen in de 9 Straatjes. Bezoekers van de Amsterdamse Negen Straatjes kunnen QR-codes scannen die op de etalageruiten van de aangesloten winkels zijn geplakt. De code leidt ze naar de mobiele site van de betreffende winkel en geeft ze een kijkje in het assortiment. Om klanten de mogelijkheid te geven online producten te bestellen is het platform de samenwerking aangegaan met PayPal.

“Online heeft een steeds grotere impact op ons leven en wordt met de dag zichtbaarder op straat en dus ook in winkels”, stelt algemeen directeur Eelco van Wijk van Pay Pal in het januarinummer van EtailTrends. “De conversie is nu nog laag, maar we zijn net wee maanden bezig. We hebben een lange adem. Je ziet dat e-commerce voor met name mode- en lifstyle pas de laatste twee jaar begint te groeien. Daarvan profiteert momenteel vooral de mainstream modemarkt, maar de animo om meer bijzondere merken en items voortaan ook online te kopen, neemt gestaag toe.”

Volgens initiatiefneemster Rosanne Jansen van 9straatjesonline.com stonden de aangesloten winkeliers in eerste instantie niet te springen om een QR-code op hun winkeldeur te plakken of in hun etalage neer te zetten. “Toen we dit voorstelden, was niet iedere ondernemer meteen enthousiast: kom immers niet aan de etalage van een specialty store. Maar toen we uitlegden dat zij hierdoor aan de consument laten zien dat hun winkel 24 uur per dag bereikbaar is, snapten de meeste het wel.”

Inmiddels is de 9 Straatjes-app ongeveer drieduizend keer gedownload.

Lees het hele artikel over de samenwerking tussen PayPal en 9straatjesonline.com in het januarinummer van EtailTrends. Klik hier voor een abonnement. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!