Nederland groot in m-commerce

Nederlandse is koploper in Europa als het om m-commerce gaat. Dat blijkt uit onderzoek van advertentienetwerk Zanox. In Nederland werd 9,1 procent van de online verkopen aan het eind van 2012 via een mobiele telefoon of tablet gedaan, een stijging van 419 procent ten opzichte van het laatste kwartaal in 2011.

Nederland scoort met dit percentage fors hoger dan de rest van Europa, waar het gemiddelde aandeel van m-commerce 5,6 procent bedraagt. “'De Nederlandse consument is in vergelijking met de rest van Europa erg vooruitstrevend als het aankomt op mobiel winkelen”, zegt head of publishers Hatice van Leeuwen bij Zanox. “We zien dat Nederlandse consumenten de smartphone vooral gebruiken in de oriënterende fase van de customer journey. Men wil informatie verkrijgen op een korte en snelle manier. De tablet wordt juist weer gebruikt om de werkelijke aankoop te doen. Daar moeten retailers hun strategie op afstemmen.”

Scandinavië zag het aandeel m-commerce in 2012 met 150 procent groeien. In Duitsland groeide het m-commerce aandeel met 105 procent, tot een aandeel van vijf procent. Spanje toonde de laagste groei, slechts 72 procent in vergelijking met vorig jaar. Toch omvat m-commerce daar nog altijd 6,2 procent van de totale e-commerce.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!