Twitter start met e-commerce

Amerikaanse Twitteraars kunnen binnenkort een bestelling bij een webwinkel plaatsen zonder hun timeline te verlaten. Daartoe heeft Twitter een overeenkomst gesloten met creditcardmaatschappij American Express.

Twitter-gebruikers moeten eenmalig hun creditcard aan hun Twitter-account koppelen. Hierna kunnen zij artikelen bestellen door specifieke productcodes te ‘tweeten’. Zij ontvangen vervolgens een andere code, die ze binnen een kwartier moeten ‘tweeten’ om de bestelling af te ronden. Amazon is alvast fan van de nieuwe service. De etailgigant lanceert over enkele dagen een productcode voor zijn Kindle tablets. Ook designer Donna Karan doet binnenkort een poging om haar sieraden via Twitter te verkopen.

Twitter hoopt met de nieuwe service meer adverteerders aan te trekken. Marketeers besteden vaak maar weinig aandacht aan Twitter, omdat een tekst van 140 tekens zelden tot een aankoop leidt. “We zijn er van overtuigd dat commerce meer adverteerders naar ons platform zal halen”, zegt Jeol Lunefeld, vice-president global brand strategy bij Twitter. “Zij kunnen nu namelijk precies zien hoe hoog de conversie dankzij Twitter is.” Onduidelijk is of Twitter een commissie ontvangt over elke aankoop die via het medium wordt gedaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!