Dior promoot collectie via pop-up stores

Het Franse modehuis Dior opent pop-up stores in warenhuizen en winkels van belangrijke retailpartners. Het modehuis gebruikt deze winkels om de eerste pret-à-porter collectie van Dior-ontwerper Raf Simons te promoten.

De eerste tijdelijke winkel werd eerder deze maand tijdens de New York Fashion Week geopend in een filiaal van designerwinkel Jeffrey. Komende week volgen er verkooppunten in 10 Corso Como in Milaan, Joyce in Hongkong, Maxfield in Los Angeles, Isetan in Tokio en I.T. in Beijing.

Volgens Dior is er vanuit retailers ontzettend veel vraag naar de collectie van de nieuwe hoofdontwerper. “We wilden niet overal liggen, maar toch tegemoet komen aan de vraag van retailers”, zegt ceo Sidney Toledano. De geselecteerde winkels verkopen niet alleen tijdelijk de collectie van Dior, zij krijgen ook bijpassende Dior etalages, speciale meubels, foto exposities en een afspeellijst van de Franse dj Michel Gaubert. De pop-up stores, die in sommige gevallen honderden vierkante meters beslaan, blijven in totaal drie weken open.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!