Herenmodeketen Setpoint verdwijnt

Het doek is gevallen voor mannenmodeketen Setpoint. De retailer sluit voor eind april al zijn zestien filialen vanwege ‘bedrijfseconomische redenen’. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. Al het personeel komt daardoor op straat te staan. Volgens een woordvoerder van het concern gaat het om ‘enkele tientallen, niet meer dan honderd' werknemers.

Over de exacte redenen evenals het precieze aantal werknemers dat hun baan verliest, wil de woordvoerder niets kwijt. Wel bevestigt hij dat het franchisefiliaal in Groningen niet zal sluiten en onder een andere naam verder zal gaan. Tot dusver had Setpoint nog geen webwinkel en het concern zal volgens de woordvoerder ook niet op die wijze doorgaan.

Setpoint werd in de afgelopen zes jaar nog vijf keer verkozen tot beste Nederlandse mannenmodeketen door GfK Panelservices Benelux. De keten scoorde met name hoog op de kwaliteit van zijn collectie en op de vakkundigheid, behulpzaamheid en vriendelijkheid van het personeel.

De herenmodeketen is onderdeel van Logo International, het moederbedrijf van onder meer WE, O’Neill en Bad Boys. In 2010 telde Setpoint nog 36 filialen voordat het concept van de winkelketen werd aangepast.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!