'Sms-alarm beschermt winkelier'

Een sms-alarm bij haperende geldstortmachines moet winkeliers beschermen wanneer zij hun dagomzet naar de bank brengen. Door regelmatige storingen van de stortmachines moeten zij vaak onverwacht met soms duizenden euro’s bij de hand, uitwijken naar nabijgelegen filialen. Met alle risico’s van dien, stellen MKB Nederland en brancheorganisatie CWB-Mitex. De organisaties willen dat banken het systeem landelijk uitrollen.

Het idee is een initiatief van modewinkelier Henk Grifhorst in Amsterdam. Hij stelde zijn bank het idee voor om winkeliers met een zakelijke rekening bij de bank, een sms te sturen wanneer de stortmachine hapert en bij welk filiaal ze wel terecht kunnen. “Zo hoeven wij niet onnodig lang met dat geld de straat op”, stelt Grifhorst in De Telegraaf.

Detailhandel Nederland betwijfelt of het ‘sympathieke’ idee waterdicht is. “Als een winkelier met een net-sms’je kan dwingen de omzet bij zich te houden en op te sparen, dan zou dat de onveiligheid alleen maar vergoten. Maar bovenal: winkeliers betalen flink om te kunnen storten, de banken moeten gewoon zorgen dat het werkt!”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!