Fashionbudget van Nederlander krimpt

De Nederlandse consument heeft het afgelopen jaar minder geld besteed aan mode en schoenen. Dat blijkt uit cijfers van GfK Consumer Experiences, zo schrijft Twinklemagazine.nl online. In totaal daalden de uitgaven aan bovenmode, ondermode en schoenen in 2012 met respectievelijk zeven, vier en twee procent ten opzichte van een jaar eerder.

"Het jaar 2012 was voor de mode retailers een jaar van overleven, herpositioneren en met name het vizier richten op cross channel retailing", aldus Gino Thuij namens het onderzoeksbureau. "Wat in elk geval vast staat, is dat de online groei van fashion de daling van het offline kanaal bij lange na niet heeft weten te compenseren."

Het online omzetaandeel van bovenmode kwam uit op 9,6 procent en  in de categorie ondermode bleeft het aandeel stabiel op twaalf procent. Online schoenenwinkels, daarentegen, groeiden het afgelopen jaar met 23 procent. Hierbij zijn het voornamelijk pure players als Zalando, die steeds meer omzet veroveren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!