Lidl ziet marktaandeel stevigst groeien

Lidl zag haar marktaandeel het afgelopen jaar sterker groeien dan alle andere supermarktketens. Na een relatieve stijging van twaalf procent kwam het marktaandeel van de discounter uit op 7,5 procent in 2012, zo blijkt uit cijfers van Nielsen.

Hiermee komt Lidl dichter in de buurt van Aldi, die haar marktaandeel het afgelopen jaar zag zakken naar 7,6 procent. Daarnaast leverden ook Dirk van den Broek, Bas en Digros 0,2 procentpunt in en kwamen zij uit op 5,6 procent marktaandeel.

“Lidl evolueert op het gebied van vers, luxe producten, klantbeleving, ze maken enorme sprongen", aldus Marcel van Aalst, directeur van EFMI Business School. Volgens Van Aalst is het verschil tussen retailers als Lidl en Dirk, Bas, Digros en Nettorama flink afgelopen de laatste jaren. “Die formules voelen de druk van onderen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!