'Populariteit kortingsbonnen is slecht teken'

Het voorspelt weinig goeds dat Amerikaanse consumenten steeds meer gebruik maken van kortingsbonnen. Dat stelt Steven Boal, ceo bij Coupons.com.

Volgens Boal is het gebruik van kortingsbonnen momenteel net zo hoog als in 2007, vlak voor de recessie begon. “Toen zagen we dit aantal heel hard stijgen. Dat zien we nu weer. Het betekent dat consumenten krap bij kas zitten en onzeker zijn over hun economische situatie”, aldus Boal.

De cijfers van Coupons.com worden ondersteund door eerdere cijfers van Walmart en de National Retail Federation. Volgens de NRF past zeventig procent van de Amerikaanse consumenten zijn bestedingen aan, nu er belastingverhogingen op de loer liggen. De helft van deze consumenten gaf aan vaker prijzen te gaan vergelijken voor zij een aankoop doen.

Volgens Boal is er een duidelijke trend te zien in de kortingsbonnen die consumenten uitprinten. Zo zijn de bonnen voor soep, M&Ms en pasta nu heel populair. “Als mensen niet zoveel te besteden hebben, stijgt de vraag naar comfort food.” Ook bonnen voor verzorgingsproducten zijn in trek. “Consumenten willen zich voelen door zichzelf goed te verzorgen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!