'Politiek moet consumentenpaniek verdrijven'

De politiek moet Nederlanders tot de orde roepen om te voorkomen dat het consumentenvertrouwen verder terugloopt. Dat bepleit bestuursvoorzitter Frank De Moor van Macinthosh Retail Group in De Financiële Telegraaf. De paniek moet volgens hem uit de hoofden van mensen.

De Moor vreest dit jaar voor een diep dal door het volgens hem onterecht lage consumentenvertrouwen in Nederland. “We zijn in Nederland veel te pessimistisch. Consumenten zouden echt meer moeten uitgeven. Geld hebben ze genoeg. Maar iedereen spaart zich blauw omdat de economie zo onzeker is. Premier Mark Rutte moet eens zeggen dat de wereld niet instort.”

De bestuursvoorzitter van het moederbedrijf achter ketens als Invito, Dolcis, Scapino, Manfield en Kwantum, constateert dat het vertrouwen steeds verder wegebt, ‘terwijl we op het welvaartsniveau van 2005 zitten’. “Hoe slecht hebben we het dan met z’n allen?”, vraagt hij zich af.

De Moor twijfelt niet of Nederland er op termijn weer bovenop komt. Eind dit jaar verwacht hij een keerpunt. “Maar pas in 2015 zal er weer sprake zijn van een normale markt. Al komt de tijd voor de crisis nooit meer terug. Het kopen om te kopen, zoals we dat hadden tot 2008 is voorbij. We zullen veel meer waardegedreven zijn. Het zal niet alleen meer de prijs zijn die er toe doet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!