‘Sligro er in gestonken’

Op het plan van afhaaldienst Superdirect.com om meer dan vijfhonderd afhaalpunten te openen, wordt gemengd gereageerd door marktkenners. Marketingmanager Rian Peeters van Superdirect, waarin Sligro Food Group een minderheidsbelang van 25 procent heeft, zei eerder deze week ‘druk bezig te zijn met allerlei vergunningen’.

Volgens supermarktspecialist Gerard Rutte is Sligro ‘er in gestonken’. “Albert Heijn is al twintig jaar bezig geld te verdienen met afhalen en thuisbezorgen, maar er wordt geen euro mee verdiend”, zegt hij in De Financiële Telegraaf. Nog nergens in de wereld lukt dat volgens hem. “Ik zeg: verkoop je aandelen Sligro. Je hebt tien jaar nodig om dit goed neer te zetten.”

Patrick Roquas van Rabobank noemt het echter ‘geen onverstandige zet’ van de groothandel. “Het is onontgonnen terrein. In Frankrijk is het al een succes”, stelt hij. “Superdirect.com wil kennelijk zo snel mogelijk zo veel mogelijk marktaandeel pakken. Je kunt beter van start gaan met iets wat niet voor honderd procent werkt, dan wachten en voorbijgestreefd worden door andere partijen.”

Eerder: Sligro wil honderden afhaalpunten

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!