'Fysieke winkel moet onderscheidende service bieden'

Om zich te kunnen onderscheiden, moeten fysieke winkels services aanbieden die online niet verkrijgbaar zijn. Dat melden experts van MIPIM trade fair, een internationale vastgoedbeurs in Cannes, aan Reuters.

Winkels moeten volgens hen full-service communities worden. Door meerdere diensten aan te reiken kunnen Europese retailers online klanten lokken om naar de filialen te komen. Zo moeten consumenten gemeentezaken en doktersafspraken kunnen regelen tijdens een bezoek aan winkels.

Daarnaast moeten winkels meer gericht zijn op het besteden van vrije tijd, meent David Roberts van architectenbureau Aedas. “Over twintig jaar zijn er alleen nog maar winkelconcepten die de klant een reden geven voor een bezoek, zoals kunstgaleries, gezondheidscentra en warenhuizen met bioscopen en restaurants.”


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!