Walmart wederom sterkste retailmerk

Walmart is ook dit jaar het meest waardevolle retailmerk ter wereld. Dat blijkt uit het Best Retail Brands onderzoek 2013 van Interbrand. De Amerikaanse retailgigant heeft een merkwaarde van 141 miljard dollar, een stijging van een procent ten opzichte van vorig jaar.

Op nummer twee volgt Target met een merkwaarde van 25 miljard dollar (+7 procent), erna komt The Home Depot met een merkwaarde van 22,9 miljard dollar (+4 procent). Nummers vier en vijf zijn respectievelijk Amazon met een merkwaarde van 18,6 miljard dollar (+46 procent) en CVS/Pharmacy met een merkwaarde van 15,9 miljard dollar (-8 procent)

De Amerikaanse warenhuisketen Macy’s – nummer 40 op de lijst – noteerde met een groei van 62 procent de sterkste toename in merkwaarde. Amazon, de nummer vier van de wereld, volgt met een plus van 46 procent. 

Lees in de komende RetailTrends-editie een profiel over Walmart-oprichter Sam Walton. Dit maartnummer is verkrijgbaar vanaf aanstaande vrijdag. Kijk hier voor meer informatie over RetailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!