EtailTrends 2: Afhaalkluisjes van De Buren een hoe betalen we over vijf jaar?

In het maartnummer van EtailTrends het dossier betalen, over de vraag hoe we betalen over vijf jaar. Toine van der Heijden maakte de ingewikkelde som op en concludeert twee ontwikkelingen: retailers willen vooral de kosten beperken en consumenten in Nederland willen zo makkelijk mogelijk betalen, in de fysieke winkel en online.

èM! Payment, een nieuwkomer in de markt voor het betalingsverkeer, probeert daarop in te spelen. In gesprek met EtailTrends toont ceo Arlette Broex zich ambitieus. Met èM! wil ze de concurrentie aangaan met iDEAL, door 'meer betaalgemak te bieden, zonder gedoe'. De consument krijgt dat nu niet, meent zij.

Verder een interview met Wieske Ebben, beleidsadviseur betalingingsverkeer bij De Nederlandsche Bank. Zij houdt zich bezig met nieuwe trends in retailbetalingen. Tevens aandacht voor de verschuiving van cadeaubonnen en giftcards naar plastic kaarten, en betalen per radiofrequentie.

Ook in EtailTrends 2 een interview met oprichter en eigenaar Robin Dragtsma van afhaaldienst De Buren. Hij investeerde zelf al veel geld in de geelrode kluisjes in verschillende afmetingen, maar met het kapitaal van mede-investeerder Wadinko kan begonnen worden met de landelijke uitrol. In 2014 moet dat doel gerealiseerd zijn, vertelde hij aan Pascal Kuipers.

Eveneens in de nieuwste EtailTrends een formuleverhaal van Peter Verkooijen over hipstermerk Warby Parker. En direct-to-consumer (D2C) wordt onder de loep genomen aan de hand van cases van onder meer Ray-Ban, M&M’s en Philips.

Ook in EtailTrends 2:
- De visie van Jeroen Hellemans, e-business manager bij PostNL over bezorgen en afhalen
- Nabeschouwing eRetail congres van Emerce
- Nabeschouwing Webwinkel Vakdagen
- De vaste rubrieken Upgrade en Newsfeed

Etailtrends 2 verschijnt samen met RetailTrends op vrijdag 22 maart. Voor een jaarabonnement op RetailTrends, klik hier. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!