'Snelle uitbreiding & Other Stories'

De nieuwe formule & Other Stories uit de koker van het Zweedse modeconcern H&M lijkt in de smaak te vallen bij veel consumenten. Volgens ceo Karl-Johan Persson loopt de verkoop van producten van de nieuwe keten boven verwachting. “We kunnen & Other Stories sneller uitbreiden dan we oorspronkelijk gedacht hadden. We zien een groot potentieel, zowel op de korte als de lange termijn”, aldus Persson.

Mede door het succes van deze nieuwe formule stelt H&M de prognose voor het nieuw te openen aantal vestigingen naar boven bij. Het concern opent dit boekjaar dan ook 350 nieuwe filialen, 25 meer winkels dan de formule aanvankelijk gepland had.

In het eerste kwartaal van boekjaar 2013 boekte het modeconcern zes procent meer omzet in vergelijking met een jaar eerder. In totaal was de omzet 28,4 miljard Zweedse kroon, wat neerkomt op 3,4 miljard euro. De brutowinst steeg enigszins, van 15,5 miljard Zweedse kroon naar 15,7 miljard. De nettowinst kwam uit op 2,5 miljard Zweedse kroon.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!