Grolsch adviseert ondernemers over schapindeling

Grolsch kijkt voortdurend naar de retailmarkt om te zien hoe de prestaties in de biercategorie verbeterd kunnen worden. Al enkele jaren hanteert de brouwer daarvoor de zogenaamde Biermeter, een lokaal marketinginstrument. Met de Biermeter kunnen ondernemers meer rendement en omzet uit hun bierschap halen. De Beer Shelf Optimizer is het vervolg hierop. Deze stelt ondernemers in staat om ter plekke het schap visueel op te bouwen, waardoor het aanpassen en verbeteren van bestaande schapprestaties nog sneller kan worden doorgevoerd. Grolsch gelooft sterk in differentiatie per klant. Aan ondernemers die afnemer zijn bij de brouwer worden assortiment- en schapadviezen gegeven. De adviezen worden verstrekt op basis van uitgebreide shopperstudies en worden altijd gegeven vanuit het gezichtspunt van de klant. Met deze informatie kan onder meer de ideale schapindeling worden bepaald. De shopperstudies geven aan hoe het schap er in grote lijnen uit moet komen te zien. De bierbrouwer werkt er ook aan om het veel voorkomende probleem van out-of-stock tegen te gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!