Walmart investeert in e-commerce

Supermarktketen Walmart gaat meer inzetten op e-commerce. 's Werelds grootste retailer voert zo de concurrentie op met de grootste online retailer, Amazon.com. Hoewel Walmart zich traditioneel richt op de lagere inkomens, wil het Amerikaanse bedrijf nu online de hogere inkomensgroepen aan zich proberen te binden.

In navolging van de concurrent gaat Walmart bijvoorbeeld ook met afhaalkluisjes werken. Klanten van Amazon.com kunnen al online bestellingen afhalen in gemakswinkels en sommige filialen van Staples Inc. en RadioShack. Walmart gaat zulke kluisjes in haar eigen winkels plaatsen. De verzending wordt gratis, de lockers zijn 24 uur per dag toegankelijk.

Volgens president en ceo Neil Ashe van Walmart Global eCommerce is het één van de manieren waarop de meer dan 10.000 winkels wereldwijd de online mogelijkheden moeten benutten. "We demonstreren dat we kunnen doen wat ieder ander e-commercebedrijf kan doen, en combineren dat met de 's werelds grootste retailer voor een ervaring die niemand anders kan bieden", schetst hij.

Eerder: Amazon plaatst pakketjes in kluis

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!