Zeeman start weer met tv-commercials

Zeeman heeft besloten om na tien jaar weer met tv-commercials te beginnen. Dat zegt algemeen directeur Bart Karis in het honderdste nummer van RetailTrends. De textielketen beseft volgens Karis dat guerrillamarketing alleen niet voldoende is.

Die strategie is volgens de algemeen directeur vooral goed voor de 'branding' en goodwill. Zo zorgde de Frank-actie, waarbij de Amsterdam Fashion Week in 2011 de nieuwe collectie van de zogenaamde buitenlandse ontwerper Frank groots aankondigde, maar waar Zeeman achter zat, voor veel publiciteit. "Onze kernboodschap is dat je ook zonder allerlei toeters en bellen een kwalitatief goed product kunt verkopen. We laten hierdoor zien wie we ook zijn", zegt Karis.

Joey Duis, digital strategy director bij Doom & Dickson, noemt het plan van Zeeman om meer zichtbaarheid te creëren via tv 'slim'. Hij laat in Adformatie weten dat de koppeling met de werkvloer, in tegenstelling tot bij de guerrilla-acties, daarin nadrukkelijk aanwezig is. Marc Leurs, directeur Media Arts bij TBWA/Neboko vraagt zich echter af of de tv wel zo belangrijk is voor een textielconcern. Ook twijfelt hij aan de boodschap die Zeeman uitdraagt. "Als je marktleider bent in Europa, met zo'n betrouwbare en goede collectie, dan mag je best op je eigen kracht vertrouwen. Dan heb je die focus op hoe goedkoop het allemaal is, helemaal niet nodig", aldus Leurs.

Lees ook: Zeeman beweegt naar omnichannelmodel

Lees het hele interview met Bart Karis in het honderdste nummer van RetailTrends. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!