Kinderen kopen weinig online omdat ouders dit verbieden

Kinderen van 12 jaar en jonger zijn prima te bereiken via online marketing, maar ze kopen uiteindelijk weinig omdat ze toestemming moeten hebben van de ouders. Dat blijkt uit de YouthPulse-enquete van Harris Interactive onder 2.148 respondenten van 8 tot 21 jaar. Van de ondervraagden van 12 jaar en jonger zei iets meer dan de helft dat zij een aankoop niet konden doen omdat de ouders zich er mee bemoeiden. In deze groep is dit de belangrijkste oorzaak van voortijdig afbreken van het aankoopproces. Van de kinderen van 13 jaar en ouder had 27% te maken met ouders die hen verboden een online aankoop te doen. De belangrijkste reden om niet iets via internet te kopen is in deze groep echter een aversie tegen het betalen van verzendkosten (45%), gevolgd door `blut` zijn (42%). Kinderen van 12 jaar en jonger spenderen slechts gemiddeld 218 dollar per jaar op internet. De groep 13- tot 15-jarigen geeft 866 dollar uit, 16- tot 17-jarigen 682 dollar en de laatste groep 1.330 dollar per jaar. In totaal zijn de tieners en `tweens` goed voor 22 miljard dollar per jaar aan online uitgaven.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!