Euro Shoe Group zint op Europese uitbreiding

De Euro Shoe Group (ESG) wil verder uitbreiden in Europa. ESG, bekend van de formules Shoe Discount, Bristol en Avance, is nu vooral actief in de Benelux.

Om volgens ESG mee te kunnen blijven tellen in het discountsegment, is groei cruciaal. 'Schaalgrootte is voor ons van essentieel belang. Daarnaast is er al enige jaren een marktdynamiek naar verticale integratie, wat leidt tot een betere controle over de supplychain', aldus het concern in een persbericht.

ESG zet daarbij ook in op crosschannelretail. Dit doet het concern door webshops binnen de bestaande formules te integreren.

Voor de uitbreidingsplannen zoekt ESG een 'industriële of financiële partij, die ook kan helpen de verticale integratie meer vorm te geven'. Daarnaast wil ESG met een nieuwe partner meer investeren in marketing, e-commerce en het upgraden van winkelformules.

ESG realiseerde vorig jaar en omzet van 322 miljoen euro en heeft 381 winkels.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!