Uniqlo zet zinnen op Europa

Uniqlo heeft zijn pijlen gericht op Europa. Hoewel het Japanse bedrijf in ruim zes jaar tijd de grootste retailer ter wereld wil worden, is Uniqlo tot dusver terughoudend geweest in Europa. “We richten ons vanaf nu op alle grote steden van Europa als mogelijke flagship locaties”, aldus ceo Berndt Hauptkorn.

Momenteel telt Uniqlo tien winkels in Groot Brittannië, twee in Rusland en drie in Frankrijk. Voor volgend jaar staat in Parijs een vierde opening gepland. Volgens Hauptkorn kiest de retailer alleen voor de allerbeste locaties, wat het relatief kleine aantal winkels moet verklaren. Daarnaast is het lastig om de juiste werknemers te vinden. “We zijn druk met het wervingsproces bezig”, aldus Hauptkorn.

Tot nu toe heeft Uniqlo in alle Europese landen een omzetstijging gerealiseerd. “De groei is op vergelijkbare basis en niet door expansie, want je kunt altijd groeien door winkels te openen”, aldus Hauptkorn. “Dat maakt ons een uitzondering in Europa.” Inmiddels staan er dit jaar meerdere winkelopeningen op de agenda.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!