CB focust meer op mode

CB haalde in 2012 vier á vijf procent van de omzet uit modeartikelen. De logistiek dienstverlener zet steeds meer in op de mode- en zorgmarkt, nu de boekenmarkt het afgelopen jaar met 7,4 procent kromp. Dat laat directeur Hans Willem Cortenraad van het voormalige Centraal Boekhuis weten aan Het Financieele Dagblad.

Uiteindelijk moet in 2015 een kwart van de omzet uit de nieuwe markten komen. "In de zorg zijn we nog heel klein, maar in de mode gaat het heel snel", zegt Cortenraad. Zo levert CB aan de winkels van Jeans Centre, het Belgische concern FNG en een 'hele grote moderetailer', die de directeur niet mag noemen. Het voordeel van CB is dat het niet aan prijsdumping doet om de vrachtwagens te vullen, stelt Cortenraad. "We brengen de spullen op de plek en het tijdslot volgens de wensen van de klant."

Direct aan de consumenten leveren doet CB niet. Hoewel de traditionele boekverkopers daar niet om staan te springen, wil de directeur dat voor de toekomst echter ook niet uitsluiten. Daarbij levert de monopolist op de algemene boekenmarkt al voor andere retailers zoals warenhuis HEMA. "Ik denk niet dat ze er blij mee zijn, maar het is niet tegen te houden. Ooit gaat Amazon echt van start in Nederland en wij kunnen niet weigeren om te leveren", stelt Cortenraad.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!