‘Branchevreemd concept laat winkel verder groeien’

Er vindt steeds meer branchevervaging plaats in de retail- en horecasector. Zo komt het steeds vaker voor dat een gewone winkel bijvoorbeeld ook een lunchroom bezit in hetzelfde pand, hierdoor kan experienceshopping worden ingezet. Dat meldt Profnews.nl.
 
Steeds meer mensen willen een aangename winkelbeleving en een vorm van hedonistisch winkelen ervaren, signaleert Bram Foubert, docent marketing en supplychainmanagement aan de Universiteit Maastricht. “Door een branchevreemd concept kunnen winkels verder groeien.”

Een nieuwe dienst, zoals een lunchroom binnen een winkel, levert volgens hem meer voordelen op dan een prijsverlaging. “Dit komt omdat een prijsverlaging makkelijker wordt gevolgd door de concurrentie.” 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!