Onderzoek naar Adidas-beperkingen

In Duitsland is een onderzoek gestart naar de regelgeving van Adidas met betrekking tot ongeautoriseerde online handel. De Duitse waakhond voor eerlijke concurrentie heeft daarvoor een enquête verstuurd naar drieduizend verkopers van Adidas-producten in dat land.

Het kledingconcern verbiedt Europese retailpartners sinds 1 januari van dit jaar om Adidas- en Reebok-producten te verkopen via Marktplaats, eBay of Amazon. Omdat handelaren daar nieuwe producten tegen zelf te bepalen prijzen kunnen aanbieden, zou het imago van de twee merken aangetast worden. Voor veel etailers waren die marktplaatsen echter een extra afzetkanaal. De Duitse mededingingsautoriteit onderzoekt nu in welke mate Adidas hun handel bemoeilijkt en de concurrentie op die manier beperkt.

Adidas zag de omzet in het eerste kwart van dit jaar in de retail met 4,2 procent stijgen ten opzichte van 2012, de brutowinst uit retailactiviteiten met 2,9 procent. De nettowinst van het concern steeg met 6,5 procent, de totale omzet ging met 1,9 procent onderuit.

Eerder: Adidas verbiedt ongeautoriseerde handel

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!