‘Sainsbury profiteert van prijzenoorlog’

De Britse supermarktketen Sainsbury heeft zijn marktaandeel vergroot dankzij de prijzenoorlog. Dat blijkt uit de voorlopige resultaten die onlangs bekend zijn gemaakt. De foodretailer was de enige van de vier grootste supermarktconcerns die een hogere winst behaalde.

De winst voor belasting en exclusief eenmalige posten groeide met 6,2 procent en kwam daarmee op 756 miljoen pond (895 miljoen euro). De omzet steeg eveneens met 4,6 procent tot 25,6 miljard pond. Een van de belangrijkste factoren voor het vergrote marktaandeel is het paardenvleesschandaal. Dit veroorzaakte veel onrust bij concurrenten van Sainsbury.

De supermarktketen liet ook weten dat het partner Lloyds Banking Group uit gaat kopen voor 248 miljoen pond, zodat het zelf volledig eigenaar wordt van Sainsbury Bank.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!