Graaggedaan.nl wil fors groeien

Binnen twee jaar moeten vier- tot vijfhonderd verswinkels zijn aangesloten bij graaggedaan.nl. Dat laat mede-oprichter en -eigenaar Menno Lambooy weten aan RetailNews. De website biedt lokale bakkers, slagers en groentewinkels een online verkoopplatform. Want 'samen staan ze sterker', stelt Lambooy.

Graaggedaan.nl wil de zelfstandig ondernemers vooral meer weerstand geven door hen online met elkaar te verbinden. "Verswinkels hebben het traditioneel lastig, ook omdat supermarkten steeds meer macht krijgen", zegt Lambooy. "Ze hebben ook niet altijd de kennis of tijd om online voor de dag te komen. En er zijn daarbij een hoop digibeten onder de eigenaren", weet hij. "Wij willen hen ontzorgen en de drempel verlagen voor een eigen webshop."

Lambooy bedacht het concept drie jaar geleden met een vriend. Na een lange aanloop gaat het aantal aanmeldingen van verswinkels de laatste maanden pas echt hard. "Er zit duidelijk een stijgende lijn in." Dat komt vooral omdat de organisatie samenwerkingen zijn aangegaan met NBVO en Beko, respectievelijk de ondernemersvereniging en de inkoopvereniging voor brood- en banketbakkers in Nederland.

Consumenten kunnen nu van ruim honderd verschillende winkels producten als gourmetschotels en zonnebloempittenbrood bestellen. "Het oorspronkelijke idee was om mensen hun boodschappen vervolgens af te laten halen, maar na een pilot bleek dat er ook animo was om producten te bezorgen", zegt Lambooy. Veel winkeliers hebben daarom tijdstippen opgegeven 'wanneer zij best met hun busje willen bezorgen'. "Maar tachtig procent wordt nog altijd afgehaald", ziet de mede-eigenaar van graaggedaan.nl.

Om de website er 'gelikter' uit te laten zien, gaat er komende zomer een nieuwe versie live. Dan komt er ook de mogelijkheid voor verswinkels uit de buurt om een versgroep te vormen, waarin de consument direct al zijn boodschappen kan doen. Tot slot kan hij binnenkort ook het assortiment bekijken en bestellen via de MyOrder-app van Rabobank.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!