Webshop missetam.nl 'klantenbinder'

Etam Groep zet in op een omnichannelstrategie. "We willen in alle kanalen dezelfde ervaring bieden voor de klant, dezelfde prijzen en acties", zegt operations manager e-commerce Eva Koppers in het derde nummer van EtailTrends.

Na een alliantie met Wehkamp lanceerde Miss Etam in 2011 een eigen webshop. De webwinkel overtreft alle verwachtingen, stelt zij. Missetam.nl zorgt niet alleen voor extra omzet, maar ook voor meer klantenbinding. "Wij hebben geen klantenkaart, en wilden de webshop mede gaan gebruiken om data te verzamelen", zegt Koppers.

De keten doet dat met een nieuwsbrief en door de interactie met klanten te zoeken. "Zo is er een poll geweest over tassen. Klanten konden kiezen welke van vier typen tassen ze graag in onze winkel wilden zien. De winnende tas is in productie genomen en werd een groot succes", stelt zij. De nieuwsbrief levert daarbij behalve een grote database, ook een hoge conversie op.

"Het gaat erom dat je de klant begrijpt", zegt Koppers. De keten wil daarom de belevingskant verder optimaliseren, zonder dat het daarbij per se de eerste hoeft te zijn. "We zien dat bezoek vooral via tablets heel sterk toeneemt. Daar gaan we nu dus mee aan de slag."

Lees het hele verhaal over de ontwikkeling van missetam.nl in EtailTrends 3. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. U ontvangt dan elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!