Tablets: bol.com blaast concurrentie uit markt

Klanten die op zoek zijn naar tablets kopen veruit het vaakst bij bol.com. Dat blijkt uit onderzoek van WUA! dat in RetailTrends 5 is gepubliceerd. 28 procent van het testpanel kiest voor een aankoop bij de etailer, gevolgd door achttien procent bij MediaMarkt en zeven procent bij zowel Tabletcenter.nl als Apple.

De conversie is bij het laatstgenoemde concern wel veruit het hoogst. In totaal vind namelijk slechts twaalf procent hun website, tegenover tachtig procent voor MediaMarkt en zeventig procent voor bol.com. Wehkamp.nl wordt op deze twee winkels na het vaakst gevonden. 34 procent van de mensen die WUA! naar tablets heeft laten shoppen kwamen bij de grootste etailer van Nederland uit.

Het testpanel van het onderzoeksbureau bestaat uit honderd deelnemers. Een kanttekening hierbij is dat deze mensen relatief veel online zijn, waardoor grote online verkopers een voorsprong kunnen hebben en speciaalzaken en formules als de Bijenkorf juist worden overgeslagen.

Lees het hele onderzoek van online benchmarkbureau WUA! in EtailTrends 3, die vrijdag verschijnt. Klik hier voor een abonnement op RetailTrends. Abonnees ontvangen elf keer per jaar RetailTrends en zes keer per jaar EtailTrends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!