Dixons zet Pixmania in de etalage

De Britse elektronicaketen Dixons heeft webwarenhuis Pixmania in de etalage gezet. De Franse online winkel is een doorn in het oog van het retailconcern en wordt mogelijk gesloten, als er geen koper wordt gevonden. Dat meldt Twinklemagazine.nl.

Volgens analisten heeft Pixmania in het afgelopen boekjaar, eindigend op 30 april, tientallen miljoenen euro’s verlies gedraaid. Het bedrijf, dat 850 mensen in dienst heeft, drukt daarmee de verder goede resultaten van Dixons Retail. “Ik denk dat sluiting van Pixmania in Frankrijk heel lastig is en dus is het goed dat we eerst alle andere opties bekijken voor we zo’n stap zouden zetten”, aldus financieel directeur Humphrey Singer. “Uitgesloten is dat echter niet.”

Pixmania werd augustus vorig jaar door Dixons overgenomen, waarna alle fysieke winkels werden gesloten. Daarnaast werden verkoopactiviteiten in twaalf Europese landen gestaakt, verdwenen er non core productcategorieën en verloren honderden medewerkers hun baan. Ondanks deze stappen heeft de webwinkel zijn omzet in het laatste kwartaal van het boekjaar met 36 procent zien dalen.

Momenteel is Pixmania online actief in veertien Europese landen, waaronder Nederland.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!