De Wolky Shop rolt RFID-technologie uit

Schoenenretailer De Wolky Shop heeft in alle negen winkels RFID geïmplementeerd. Dit na aanleiding van de RFID Experience, een aanpak waarmee producent Nedap Retail recent is gestart. Daarbij kunnen kleinere retailers twaalf weken lang de technologie op een productgroep testen, legt een woordvoerster uit aan RetailNews.

De Wolky Shop telde tijdens de pilot de voorraad van twee winkels met behulp van een RFID-handlezer om inzicht te krijgen in de daadwerkelijke voorraad. De schoenenketen zag daarmee de voorraadnauwkeurigheid van 84 naar 98 procent stijgen. "Het resultaat is een accurate voorraad met daardoor minder nee‐verkoop en minder teleurgestelde klanten. Dat is in deze tijd essentieel om de concurrentie aan te kunnen”, zegt ceo Tom van Geemen in een donderdag gepubliceerd persbericht.

De Wolky Shop is de eerste klant van Nedap Retail die na deze pilot tot een verdere uitrol overgaat. De producent is echter in gesprek met meer kleinere retailers uit de mode- en schoenenbranche. "Die sectoren hebben het meeste baat bij de invoering van deze technologie ", verklaart de woordvoerster van Nedap Retail. "Spijkerbroeken lijken bijvoorbeeld vaak op elkaar. Met RFID heb je geen problemen meer om ze uit elkaar te houden."

De technologie was voorheen vanwege de complexe implementatie alleen voorbehouden aan grote retailers. Zo werd begin april bekend dat modeketen C&A een dergelijke pilot naar 25 Duitse winkels uitbreidde. "Veel individuele retailers vinden het moeilijk om vooraf te bepalen welke voordelen RFID kan opleveren", stelt marktgroepleider Rob Schuurman van Nedap Retail.

De Wolky Shop rolt de zogenaamde Store !D uit in zijn acht winkels in Nederland en een in Duitsland. De winkelier verwacht de komende jaren meer fysieke winkels te openen.

Eerder: C&A vergroot RFID-programma in Duitsland

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!