Nederlanders shoppen minder vaak

Nederlandse consumenten winkelen steeds minder vaak in de binnenstad. De groep met een lage shopfrequentie wordt dan ook steeds groter. Dat blijkt uit een trendreportage van Emma Retail.

Veertig tot vijftig procent van alle bezoekers komt hooguit een keer per maand tot een keer per jaar in een binnenstad. De overige consumenten komen vaker in een binnenstad, dit zijn vaak inwoners van de stad die een paar boodschappen moeten doen. Als consumenten naar de stad gaan blijven zij vaak wel langer, zo duurt een winkelsessie tegenwoordig 130 minuten terwijl dit twintig jaar geleden op 110 minuten neerkwam.

Emma Retail maakte op basis van monitors van het winkelgedrag in vijftien binnensteden een reportage. Hierbij vergeleek het onderzoeksbureau het gedrag van het winkelend publiek in de afgelopen twintig jaar.

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!