Gepersonaliseerde items winnen aan populariteit

Gepersonaliseerde items worden steeds populairder. De artikelen worden goedkoper en zijn bovendien sneller in huis. Dit komt door de snelheid van internet en nieuwe productietechnieken.

Verschillende bedrijven spelen in op het personaliseren van cadeaus en producten. Zo heeft het bedrijf Yoursurprise.com van Gerbrand Verton iedere week weer nieuwe producten in het assortiment. Deze online retailer bestaat al acht jaar en groeit nog steeds. Verton denkt dat het succes komt doordat je de cadeautjes zelf kunt maken, zo zit in een gepersonaliseerd cadeau meer moeite dan in iets dat gewoon uit de winkel komt.

Een andere verklaring is dat de samenleving steeds individueler wordt, waardoor het leuker is om iets te hebben dat echt speciaal voor consumenten zelf is. Wat lastig is bij gepersonaliseerde items is dat ook internetwinkels volgens de ‘niet goed geld terug garantie’ moeten functioneren. Verton gaat echter uit van andere regels. “Wij beschouwen een bestelling als een kunstwerk dat iemand in opdracht laat maken door een kunstenaar. Daarvoor gelden die regels niet.” Wel laat hij weten dat ze coulant zijn naar klanten als een product tegenvalt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!