Ludieke acties winkeliers tegen bar weer

Praxis.nl en Unox komen met ludieke acties nu het kouder is dan met kerst. Praxis.nl geeft klanten ‘regenkorting’. Hoe meer regen er valt, hoe hoger de korting voor de klant in de webwinkel. De korting geldt tot en met aanstaande zondag op basis van de gemiddelde voorspelling in hoeveelheid millimeters neerslag voor de desbetreffende dag. 

Unox deelt vandaag vanaf 11.30 uur op het strand van Scheveningen gratis koek-en-zopie, warme wanten en mutsen uit. "Scheveningen is een logische keuze voor ons, want daar houden we jaarlijks natuurlijk ook onze Nieuwjaarsduik", aldus een woordvoerder.

Veel winkeliers hebben last van het koude weer. Onderzoeksbureau Gfk vergeleek de financiële resultaten met de buitentemperatuur en daaruit blijkt dat er een duidelijk verband is. Vooral de modebranche blijkt er last van te hebben. Gfk ondervroeg 25.000 Nederlandse consumenten naar hun kledingaankopen in relatie tot het weer. Uit het onderzoek blijkt dat ruim veertig procent van de ondervraagden door het aanhoudende winterweer de modeaankopen voor het voorjaar en de zomer te hebben uitgesteld.

Het Britse modeketen Marks & Spencer verklaarde deze week dat er minder kleding is verkocht door het slechte weer. Ook kledingketen Hennes & Mauritz meldde vorige week last te hebben van het koude voorjaar in Europa.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!