Troc.com vernederlandst concept voor uitbreiding

De Franse formule Troc.com wil zijn Nederlandse winkelbestand voorzichtig uitbreiden. De in- en verkoper van tweedehands goederen focust zich momenteel op aanpassing van de formule aan de Nederlandse markt. Dat zegt algemeen directeur Pierre Boseret van Troc.com Benelux in gesprek met RetailNews.

Bij de vooralsnog enige winkel in Helmond merkt Boseret dat het idee leeft, maar dat het concept zich aan de omgeving moet aanpassen. "Het internet is hier bijvoorbeeld veel sterker gepositioneerd dan in zuidelijkere landen. In de Latijnse culturen gaan ze toch heel anders met internet om", stelt hij. Boseret is bijvoorbeeld nog niet helemaal tevreden over de Nederlandse app die onlangs is gelanceerd. "Die heeft nog een paar kinderziektes, waardoor we daar nog niet mee willen uitpakken. Met de nodige aanpassingen moet die in september helemaal up-to-date zijn."

Daarbij moet de formule ook wennen aan een ander koopgedrag en de Nederlandse woningstijl, vervolgt de algemeen directeur. "We gaan het aantal winkels daarom niet halsoverkop uitbreiden." Hilversum is een goede kandidaat voor de tweede winkel van de formule, geeft hij aan. "We wachten alleen op toelatingspapieren om daar een winkel te openen. We hebben al wel een ondernemer die dat wil doen", zegt Boseret.

De uitrol van het city-concept, waar de formule na de opening in Helmond aangaf over na te denken, heeft daarbij niet de hoogste prioriteit. "Winkelruimte in binnensteden is toch aan de dure kant. Daarbij zijn we ook afhankelijk van eventuele loodsen die vrijkomen en als winkel ingericht mogen worden", verklaart hij. In potentie heeft Nederland ruimte voor vijftig Troc.com-vestigingen, meent Boseret.

Eerder: Troc.com denkt over city-concept


Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!