De vele voordelen van mysteryshopping

Mysteryshopperleveranciers AQ Services en Lodge Service stellen dat supermarkten meer gebruik kunnen maken van mysteryshoppers. Lodge Service-directeur Bertus Boersma: “Er zijn altijd mensen die in eerste instantie de hakken in het zand zetten: ’Ik werk toch heel klantgericht?’ Maar later zien ze toch zeker het nut ervan in.” Over het algemeen zijn winkeliers niet onbekend met het fenomeen mysteryshopping. Tijdens winkelwedstrijden worden de shoppers immers ook ingezet. “Een competitie is een goede drijfveer voor ondernemers en medewerkers, “ aldus Boersma. Thomas Kascha, managing director Europe bij AQ services, stelt vast: “De winkel krijgt een beter serviceniveau en medewerkers leren meer over het product en het gebruik van de juiste promotiematerialen. Dit alles komt de omzet en de winst alleen maar ten goede.” Vooral het personeel van een winkel is belangrijk, vindt Kascha. “Daarmee kan een ondernemer in de wereld van prijs zijn slag slaan. Een medewerker die de klant wat uitlegt of even met hem meeloopt, een caissière die de klant vriendelijk aankijkt; dat zijn zaken die hij waardeert. Hij zit niet te wachten op een prijzenslag.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!