Marktaandeel Lidl streeft Aldi voorbij

Het marktaandeel van Lidl is inmiddels groter dan dat van Aldi. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureaus GfK en Nielsen. De afgelopen jaren kromp het marktaandeel van Aldi, terwijl Lidl terrein won.

Vorig jaar bezat Aldi een marktaandeel van 7,6 procent, slecht 0,1 procent meer dan dat van Lidl. Inmiddels is het marktaandeel van Lidl juist groter, zo zegt GfK-directeur Joop Holla. Hoeveel winst de foodretailers momenteel maken is niet bekend.

Holla denkt dat Lidl is gegroeid doordat het de afgelopen tijd steeds beter weet wat de veranderende wensen van consumenten zijn. Zo heeft de supermarktketen de versafdelingen en de winkeluitstraling verbeterd. Op dit moment is alleen het marktaandeel van Albert Heijn (33,7 procent) en Jumbo (21,7 procent) groter dan dat van Lidl.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!