AH zoekt samenwerking voor pick-up points

Albert Heijn wil meer publieke pick-up points openen voor het afhalen van boodschappen. Dat zegt Adriaan Thierry van AH.nl in een interview met Emerce magazine. "Op termijn kun je ook denken aan locaties in samenwerking met partners, waaronder grote bedrijven, treinstations, kinderdagverblijven en bouwmarkten."

Dat zijn volgens Thierry plekken waar veel mensen komen en 'het een prettig moment' is om boodschappen te doen. De e-commerceman wil ook het bezorgingsgebied in Nederland vergroten. "Willen we echter meer dan tweederde van de Nederlandse huishoudens bereiken, dan moeten we fors investeren", stelt hij. Omdat de keten ook winstgevend moet blijven, wordt daardoor voorlopig niet in Drenthe, Friesland en Groningen bezorgd.

Tevens moet een groot deel van Nederland nog gewezen worden op de mogelijkheden van thuisbezorging, stelt Thierry. Een rol die vanwege het ontbreken van 'echte online concurrentie' voor Albert Heijn is weggelegd. De opkomst van superdirect.com en de bestaande e-commerce initiatieven van Spar en PLUS zijn dan ook goed voor 'de ontwikkeling van de markt', zegt hij. "Wij zullen door de concurrentie wel harder moeten rennen, de klant krijgt meer keuze."

Eerder: 'E-commerce verandert ingrijpend'

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!