'Alleen stenen stapelen werkt niet meer'

Stenen stapelen en vierkante meters verhuren volstaat niet meer voor winkelvastgoedbedrijf Corio. Dat zegt ceo Gerard Groener in een interview in Het Financieele Dagblad. Mensen moeten zich verbonden voelen met het winkelcentrum, stelt hij.

Corio probeert mensen te binden middels een conceptueel traject van zes c's: core, connect, create, communicate, customise en community. Corio zorgt voor 'core' door locaties te definiëren die potentie hebben om tot een ontmoetingsplaats uit te groeien. Een centrummanager legt vervolgens contact met winkeliers, gemeenten en andere stakeholders van het winkelcentrum. Uit die gesprekken moet hij evenementen creëren om het centrum 'meer een zinvolle samenhang' te geven.

Om rechtstreeks te communiceren met de klanten ontwikkelt Corio daarbij 'britelayer', een virtueel platform die klanten via apps en loyaliteitsprogramma's op maat kan bedienen. "Zo krijgen we inzicht in wat de klant leuk vindt of waar die een hekel aan heeft en wat wij zouden moeten veranderen", zegt Groener.

De ceo noemt het opbouwen van een community 'best nog een uitdaging'. "Dat is iets wat organisch moet ontstaan", stelt hij. Op dat gebied roemt hij Le Gru, een winkelcentrum van ongeveer 78.500 vierkante meter in Turkije. Daarin zit met Carrefour een grote hypermarkt en zijn er tevens veel modewinkels. De binnenspeeltuin werd verder het afgelopen jaar door 70.000 kinderen bezocht en de muziek is geregeld vanuit een glazen huis in het winkelcentrum. "Daarbij is alles gekoppeld aan een loyaliteitssysteem, waardoor vaste bezoekers allerlei voordelen genieten", besluit Groener.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!